OM BLACKBOW † KONTAKT


KONTAKT
[email protected] Jag svarar inom 24h, oftast fortare!

BLACKBOW'S HISTORIA
Det var i april år 2011 som jag kom på idén att jag skulle öppna en liten webshop. Jag har alltid gillat att ha ett kreativt projekt vid sidan av mitt jobb och som till exempel var jag tidigare en av grundarna av en konstnärsgrupp vid namn 5 femmes, som bestod av fem kreativa konstnärsdamer som ställde ut sin konst tillsammans. Vi ordnade flertalet roliga och udda utställningar bl.a i en park där vi drog ihop över 20 st konstnärer som ställde ut vår konst tillsammans. 

Tyvärr kände jag pressen på mig att det jag tecknade skulle vara något extraordinärt och jag blev aldrig nöjd med det jag skapade. Så jag tappade intresset och tyckte det kändes bättre att bara lägga ner. Men en tid därefter saknade jag ändå att ha ett projekt att pyssla med. Jag är en väldigt driven person och har många idéer och behövde få utlopp för detta på något sätt. Jag kom då på att jag kanske skulle använda mitt konstnärskap på ett annat sätt och väva in mer grafisk design i det jag skapar. Det kändes kul och mer fritt och pressen att varje penseldrag skulle ligga perfekt kändes mer avlägset. Då kom också idén att trycka upp mina motiv på T-shirts och linnen och min första lilla shop Maryox kom igång. 

Jag hade sedan starten av någon anledning varit tveksam över mitt namnval och som den perfektionist jag är kan jag inte stå bakom ett namn som inte känns rätt till 100%. Jag slog då upp portarna till min "Light" shop Blackbow.se (där du är nu), jag fick en nystart och energin har började flöda. Från att ha designat T-shirts började jag nu skapa mer och mer smycken och där är jag idag. Jag tror jag har hittat ett uttrycksätt som faller mig i smaken något enormt. Att designa och skapa smycken är något jag har förstått att jag älskar, jag har massa idéer på min design och hur jag ska utvecklas.  

Jag tycker i vilket fall att det är väldigt kul att du hittat hit och att du orkat läsa ända ner hit :-) En sak är säker att det kommer hända mycket saker i framtiden och det vore kul om du följde med på min resa. 

För er som tycker det är intressant att se vad jag tecknade förut så finns mina tavlor här: MYSPACE.COM/MARIEKALIFF

SAMARBETEN
Jag är alltid öppen för förslag av samarbeten av de olika slag. Skicka ett mail till mig så hör jag av mig!

KVINNAN BAKOM BLACKBOW
Jag som driver Blackbow heter Marie, jag är 29 år gammal och jobbar till vardags som grafisk formgivare/webdesigner. Jag älskar musik och naturen och är svag för goda öl och mörk choklad. Jag hatar att stressa och vill leva som en fri, kreativ själ i ett hus på landet någon gång i framtiden där jag kan sitta i min luga vrå och pyssla med mina smycken.

†Följ min blogg via Bloglovin †

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback


bloglovin